هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب
زمان مطالعه: 12 دقیقه

هوش مصنوعی (AI) به نیروی محرکه پنهان پشت تبلیغات شخصی سازی شده، تحلیل‌های پیش بینی کننده، تجربه مشتری و موارد بسیار دیگری تبدیل شده است.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مازاریت، به بررسی مفهوم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، نمونه‌هایی از کاربردهای آن، چالش‌ها و ابزارها و همچنین مهارت‌هایی که برای استفاده از هوش مصنوعی به نفع خود نیاز دارید، خواهیم پرداخت.

تعریف و کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ هوش مصنوعی در بازاریابی دیجتال تلاش می‌کند ماهیت موضوعات را درک کرده و ماشین هوشمند جدیدی تولید کند که بر اساس داده‌هایی که به آن داده می‌شود دقیقاً مانند انسان‌ها فکر کند، پاسخ دهد و وظایفی را اجرا کند. برخی از فعالیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی تحلیل داده برای به دست آوردن بینش مشتری و تصمیم گیری برنامه های تبلیغاتی است .

مزیت هوش مصنوعی این است که با جمع آوری حجم عظیمی‌از داده، به شما کمک می‌کند تا به سرعت به رفتار مشتریان دید جدیدی پیدا کنید. از این داده‌ها می‌توان برای پاسخگویی نیازهای مشتری بر اساس اقدامات و سلیقه آن‌ها استفاده کرد. هوش مصنوعی همچنین با استفاده از بازخورد و داده‌های جدید، قابلیت بهبود در طول زمان دارد.

مزیت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فرصت‌های عالی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا موثرتر و شخصی تر عمل کنند. این بدان معناست که مشتریان محتوای مرتبطی دریافت می‌کنند که می‌تواند با اقدامات انجام شده در یک سایت، تبلیغ یا پیامی‌با برند شما فعال شود. اما هوش مصنوعی جایگزین نقش و تلاش انسآن‌ها نمی‌شود! این فناوری مکمل و ارتقاء دهنده آن‌هاست، اما برای استفاده موثر از آن نیاز به مهارت‌های انسانی دارد.

ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

در حالی که ChatGPT ممکن است پرکاربردترین ابزار تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی باشد، ابزارهای بسیار دیگری نیز وجود دارند که به بازاریابان در نقش‌های روزانه آن‌ها کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به بازاریابان زیادی از عملکردها از تولید محتوا تا اتوماسیون و سئو و طراحی کمک کنند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هوش مصنوعی

در اینجا برخی از بهترین ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی در بازاریابی در موجود در بازار آورده شده است:

  • Jasper: جاسپر ابزاری برای تولید محتوا با هوش مصنوعی و بهبود محتوا است که به شما در افزایش خروجی محتوا کمک می‌کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد انواع محتوا مانند پست‌های وبلاگ، توضیحات محصول و متن‌های تبلیغاتی را ایجاد کنید.
  • Writer: ابزار Writer نیز بر روی تولید محتوا با هوش مصنوعی تمرکز دارد. این ابزار امتیاز بالایی از کاربران دریافت کرده است و علاوه بر داشتن یک دستیار نویسنده مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان بازنویسی و تغییر کاربری محتوا را نیز به شما می‌دهد.
  • Midjourney: میدجرنی یک هوش مصنوعی تولید تصویر با هوش مصنوعی است که می‌تواند متن شما را به تصویر تبدیل کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد تصاویر خلاقآن‌های را برای محتوا و کمپین‌های بازاریابی خود ایجاد کنید.
  • Optimove: اگر به دنبال پلتفرمی برای مدیریت داده‌های مشتری و بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای بازاریابی هستید، Optimove گزینه مناسبی است. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی هدفمندتری را اجرا کنید.
  • Zapier: اتوماسیون فرآیندها در دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار با اهمیت است. زپیر به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلفی که در کسب و کار خود استفاده می‌کنید را به هم متصل کنید و بدین ترتیب، کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام دهید.
  • Manychat: بسیاری از تعاملات با مشتریان امروزه از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ انجام می‌شود. Manychat با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) به شما کمک می‌کند تا یک تجربه تعاملی برای مشتریان در این پلتفرم‌ها ایجاد کنید و به سوالات و نیازهای آن‌ها به صورت خودکار پاسخ دهید.
  • Evolv.ai: ایولوی هوش مصنوعی را برای بهبود تجربه مشتری در لحظه به کار می‌گیرد. این ابزار با تجزیه و تحلیل رفتار و نیازهای مشتریان در زمان واقعی، به شما کمک می‌کند تا رضایت آن‌ها را افزایش دهید.
  • Surfer SEO: سرفر سئو ابزاری مبتنی بر کلود است که به شما در بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت برای موتورهای جستجو (SEO) کمک می‌کند. این ابزار با تحلیل و مقایسه صفحات شما با صفحاتی که در حال حاضر در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند، به شما پیشنهاداتی برای بهبود سئو ارائه می‌دهد.
  • Perplexity: اگر به دنبال ابزاری برای تحقیق هستید، Perplexity می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این ابزار شباهت‌هایی به چت‌ جی‌پی‌تی (ChatGPT) دارد اما برای تحقیق مناسب‌تر است زیرا به شکلی واضح‌تر از منابع وب در پاسخ‌های خود استفاده می‌کند.

با خدمات دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکار خود را به صورت آنلاین بهینه کنید.

استفاده عملی از هوش مصنوعی در بهبود دیجیتال مارکتینگ

با در دسترس‌تر و آسان‌تر شدن استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در تبلیغات، شرکت‌ها شروع به استفاده از آن‌ها در کارهای روزانه خود کرده‌اند، کارهایی مانند ایجاد محتوا برای تبلیغات کلیکی با پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا راه‌اندازی گردش کار ایمیل‌های خودکار.

هنگامی‌که از اعضای جامعه بازاریابی دیجیتال در مؤسسه بازاریابی با هوش مصنوعی پرسیدیم، بیش از نیمی‌از آن‌ها احساس کردند که نقششان به دلیل این فناوری در حال تغییر است، در حالی که 44 درصد از آن‌ها قبلا از آن استفاده می‌کردند. از کسانی که از هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده می‌کنند، 45 درصد معتقدند که این فناوری به افزایش بهره‌وری آن‌ها کمک کرده است.

اما بازاریابی با هوش مصنوعی برای چه کارهایی استفاده می‌کنند؟

از بازاریابی با هوش مصنوعی برای چه کارهایی استفاده می‌کنند؟

تولید محتوا و تصاویر هوشمند با هوش مصنوعی

تیم‌های بازاریابی اغلب تحت فشار هستند تا به سرعت برای اهداف و کانال‌های مختلف محتوا ایجاد کنند. با این حال، ایجاد محتوای خوب زمان و تلاش زیادی می‌طلبد و بسیاری از بازاریابان از نظر زمان و منابع محدود هستند.

ارتباط پیشرفته هوش مصنوعی با استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Jasper به دلیل کمک به افراد در تولید محتوا بسیار محبوب شده‌اند. به همین دلیل است که به آن‌ها ابزارهای تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی گفته می‌شود! این محتوا می‌تواند شامل خطوط موضوع ایمیل، متن تبلیغ، صفحات فرود، وبلاگ‌ها یا هر چیز دیگری باشد که برای بازاریابی محتوایی خود نیاز دارید.

همچنین می‌توانید از ترفندهای نوشتاری هوش مصنوعی برای ایجاد عناوین جذاب و شخصی‌سازی محتوا برای مخاطبانتان استفاده کنید که باعث افزایش شخصی‌سازی می‌شود. همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی در بازاریابی برای تقویت کمپین‌های بازاریابی تأثیرگذار و مدیریت روابط خود استفاده کنید.

استفاده از این ابزارها باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. با این حال، قبل از انتشار محتوا، حتما آن را مرور کنید تا مطمئن شوید که دارای شخصیت است و با صدای برند شما مطابقت دارد.

پشتیبانی و خدمات مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مدت‌هاست که به عنوان راهی برای برقراری ارتباط و ارائه اطلاعات به مشتریان وجود داشته‌اند. هنگامی‌که افراد می‌خواهند پاسخ فوری به سؤالات ساده دریافت کنند یا با یک برند تعامل داشته باشند، ابتدا به سراغ چت‌بات‌ها می‌روند.

با این حال، هوش مصنوعی نقش بزرگ‌تری در ارتباط با مشتریان دارد. این فناوری می‌تواند با شخصی‌سازی محتوا و پیام‌رسانی، پیش‌بینی نیازهای مشتری، ساده‌سازی فرآیند خرید و هدایت سؤالات یا نگرانی‌ها به بخش یا نماینده مناسب، تجربه مشتری را بهبود بخشد.

48 درصد از رهبران بازاریابی می‌گویند هوش مصنوعی بیشترین تفاوت را در نحوه تعامل مشتریان با آن‌ها ایجاد می‌کند.

بخش‌بندی دقیق مشتریان با کمک هوش مصنوعی

بخش‌بندی و هدف‌گذاری مشتری به شما کمک می‌کند تا باارزش‌ترین مشتریان خود را شناسایی و تحت تأثیر قرار دهید. با این حال، انجام این کار به صورت دستی می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه باشد.

هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌ها، مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی شما را بر اساس علایق، نیازها یا رفتارهای مشابه به گروه‌هایی تقسیم‌بندی کند.

سپس می‌توانید با این بخش‌ها با پیام‌های مرتبط و شخصی‌سازی‌شده که می‌توانند در زمان واقعی تطبیق داده شوند و تنظیم شوند، ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را هدف قرار دهید. سیستم‌های توصیه می‌توانند محصولاتی، خدمات یا پیشنهادهایی را بر اساس ترجیحات مشتری پیشنهاد دهند، در حالی که پردازش زبان طبیعی (NLP) می‌تواند بازخورد و نظرات مشتری را برای بهبود محصولات، خدمات یا تجربه مشتری شما تجزیه و تحلیل کند.

بهینه‌سازی سئو با ابزارهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی در حوزه سئو (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو) از پتانسیل بالایی برخوردار است. موتورهای جستجویی مانند گوگل از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای خزش و فهرست‌بندی صفحات وب برای رتبه‌بندی آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند. اکنون، هوش مصنوعی از طریق «تجربه‌ی تولید جستجو با هوش مصنوعی» (SGE) بیش از پیش با این فرآیند ادغام می‌شود و دنیای جستجو را حتی بیشتر از گذشته تغییر می‌دهد.

سئو با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران، همراه با ایجاد تگ‌های متا و عنوآن‌ها، تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوا را به صورت خودکار انجام دهد و بهبود بخشد. بازاریابان همچنین می‌توانند از طریق سئوی پیش‌بینی‌کننده، برای پیش‌بینی روندهای سئو، رفتار کاربران و به‌روزرسانی‌های الگوریتم استفاده کنند.

جستجوی صوتی و تصویری در حال تبدیل شدن به روش‌های مهم‌تری برای یافتن اطلاعات توسط مردم هستند و هوش مصنوعی می‌تواند به هر دوی آن‌ها برای بهینه‌سازی کمک کند. این کار را می‌توان با تمرکز روی پردازش زبان طبیعی (NLP)، کلمات کلیدی دم‌دراز و گنجاندن متادیتای مرتبط در تصاویر انجام داد.

تحولات تبلیغات کلیکی (PPC) با ورود هوش مصنوعی به دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات کلیکی (Pay-Per-Click) نوعی تبلیغات است که در صورت کلیک کاربر بر روی آگهی شما، هزینه پرداخت می‌کنید. بازاریابی PPC به عنوان یک استراتژی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می‌تواند از طریق کمپین‌های هدفمند، مشتریان جدید را جذب کند، نتایج سریعی به دست آورد و به راحتی قابل تنظیم و بهینه‌سازی باشد.

هوش مصنوعی

از هوش مصنوعی می‌توان برای ارتقای کمپین‌های PPC شما با بهینه‌سازی موارد زیر استفاده کرد:

  • پیشنهاد قیمت و هدف‌گذاری
  • تولید آگهی
  • زمان‌بندی و مکان‌گذاری آگهی
  • تحلیل پیش‌بینی‌کننده
  • تشخیص تقلب

با تکامل مداوم این فناوری، بازاریابان شاهد ظهور فرمت‌های تبلیغاتی جدید، تکنیک‌های هدف‌گذاری و ابزارهای اندازه‌گیری برای PPC خواهند بود. به همین دلیل است که توجه به پیشرفت‌های این حوزه و به‌روز ماندن بسیار مهم است.

خدمات طراحی سایت ما شامل طراحی رابط کاربری جذاب، سئو، و پشتیبانی می‌شود.

تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در مارکتینگ دیجیتال

با وجود حجم بالای داده‌ در دسترس از طیف گسترده‌ای از کانال‌ها، بازاریابان اغلب احساس سردرگمی‌می‌کنند. با این حال، هوش مصنوعی می‌تواند حجم عظیمی‌از داده‌ها را با سرعت پردازش کند. این امر می‌تواند به بازاریابان در کسب بینش از داده‌ها و همچنین استفاده از داده‌های تاریخی برای پیش‌بینی روندها و رفتارها کمک کند.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند برای تشخیص ناهنجاری‌ها در داده‌ها و کشف الگوها مورد استفاده قرار گیرد. ترکیب هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها می‌تواند به دستیابی به شخصی‌سازی فوق‌العاده کمک کند. هرچه مشتریان خود را بهتر بشناسید، می‌توانید پیام‌رسانی و رویکردتان را هدفمندتر کنید. به عنوان مثال، در خرده فروشی، می‌توان از آن برای مدیریت موجودی و بهینه‌سازی خدمات مشتری استفاده کرد.

تحلیل داده ها

ChatGPT دارای قابلیت‌های عالی در تحلیل داده‌ها است، به خصوص اگر از افزونه تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته آن استفاده کنید. این امکان را به شما می‌دهد تا یک صفحه گسترده را در ChatGPT وارد کنید و سپس به شما کمک می‌کند تا بینش‌های عمیقی را از داده‌های موجود در صفحه گسترده خود کشف کنید.

در نهایت، هدف استفاده از فناوری هوش مصنوعی در تحلیل داده‌ها، به دست آوردن بینش‌های بهتر برای کسب‌وکار به شیوه‌ای است که برای شما مفید باشد.

افزایش بازدهی بازاریابی ایمیلی با هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی با ایمیل همچنان روشی مؤثر برای تبدیل سرنخ‌ها و تعامل با مشتریان است و بخش مهمی‌از هر استراتژی بازاریابی به شمار می‌رود. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در ایمیل مارکتینگ می‌تواند در صرفه‌جویی در وقت و بهبود عملکرد شما مؤثر باشد.

هوش مصنوعی در ایمیل مارکتینگ: چالش‌ها و فرصت‌ها

با استفاده از هوش مصنوعی (AI) در ایمیل‌ها، شما می‌توانید:

  • عملکرد ایمیل‌ها را تحلیل کنید تا راه‌های بهینه‌سازی استراتژی‌های ایمیل خود را شناسایی نمایید (برای مثال، خطوط موضوعی با عملکرد بالا).
  • جریآن‌های کاری برانگیخته‌شده توسط اقدامات کاربر ایجاد کنید (به عنوان مثال، ایمیل خوش آمدگویی پس از ثبت‌نام کاربر).
  • تحلیل کمپین و جریان کار را انجام دهید تا بفهمید چه چیزی برای مخاطبان شما مؤثر است.
  • کپی‌نوشت (متن بدنه ایمیل) سفارشی‌شده برای مخاطب خود بنویسید. این کار باعث افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل ایمیل‌های شما می‌شود.
  • محتوای ایمیل‌ها را برای بخش‌های مختلف مخاطبان شخصی‌سازی کنید. با این کار، پیام شما برای هر فرد مرتبط‌تر می‌شود.
  • محتوای پویا ایجاد کنید که بر اساس علایق و رفتارهای خاص هر کاربر تنظیم شود.
  • آزمایش A/B انجام دهید تا ببینید کدام نسخه از ایمیل شما عملکرد بهتری دارد.
هوش مصنوعی در ایمیل مارکتینگ

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند با مقایسه معیارها برای تعیین ارزش یک آدرس ایمیل یا لیست ایمیل، لیست‌های ایمیل شما را مدیریت کند. همچنین می‌توانید با ردیابی ارزش ایجاد شده توسط هر ایمیل و تجزیه و تحلیل فرکانس ارسال ایمیل‌ها، در مورد برنامه زمانی ایمیل خود بینش کسب کنید.

آیا می‌دانستید؟ 63 درصد از کاربران به ابزارهای تولید ایمیل با هوش مصنوعی اعتماد دارند اما کار آن‌ها را دو بار بررسی می‌کنند، در حالی که 25 درصد کاملاً به ایمیل‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی تکیه می‌کنند. (منبع: Selzy)

اکنون بیایید نگاهی به مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال بیندازیم.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

  • افزایش بهره‌وری: کارهای مختلفی را خودکار کنید تا زمان و تلاش شما بتواند به وظایف دشوارتر و استراتژیک‌تر اختصاص یابد.
  • ایجاد کارایی: فعالیت‌های خسته‌کننده و تکراری مانند ورود داده‌ها، تفکیک لیدهای کمپین‌های بازاریابی و پاسخ به سوالات مشتری را مدیریت کنید.
  • کشف بینش‌ها: حدس و گمان را از بین ببرید و قابلیت‌های مبتنی بر داده را برای توسعه رویکرد بازاریابی مؤثرتر و ایجاد فرصت‌های بازاریابی جدید فراهم کنید.
  • افزایش بازگشت سرمایه (ROI): با ارزیابی داده‌ها، بهبود تجربه کاربری (UX) و ارائه محتوای مورد نیاز مشتریان برای تکمیل مسیر خرید آن‌ها، رفتار خرید و انتخاب‌های خرید را پیش‌بینی کنید.
  • ایجاد و بهینه‌سازی محتوا: ایجاد محتوا را خودکار کنید تا محتوای باکیفیت را در حجم انبوه برای تمام کانال‌های آنلاین تولید کنید.
  • شخصی‌سازی در ابعاد وسیع: داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل کنید و برای بهبود تجربه مشتری، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده یا محتوا ایجاد کنید.
  • تحلیل پیشگویانه: بر اساس داده‌های تاریخی، رفتار مصرف‌کننده یا روندهای بازار را پیش‌بینی کنید تا به برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مؤثرتر کمک کند.
  • خودکارسازی وظایف: وظایف روتین مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، تقسیم‌بندی مشتریان، مرتب‌سازی ایمیل‌ها، ورود اطلاعات یا گزارش‌های اولیه را مدیریت کنید.
مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

معایب هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ و راهکارها

  • سوگیری (Bias): هوش مصنوعی تنها به اندازه داده‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کند مؤثر است، بنابراین ذاتاً بی‌طرف نیست. این بدان معناست که شما باید از پتانسیل سوگیری‌های نژادی، جنسیتی، فرهنگی یا اجتماعی-اقتصادی در استراتژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود آگاه باشید.
  • عدم دقت: اشتباه یا عدم دقت در داده‌ها می‌تواند منجر به تحلیل‌های معیوب و تصمیمات تجاری بالقوه پرهزینه شود.
  • ملاحظات اخلاقی: نگرانی‌های اخلاقی شامل دستکاری داده‌ها و رفتار کاربران، رضایت و «عامل ترسناک بودن» در تبلیغات بسیار هدفمند است.
  • حساسیت و امنیت داده‌ها: سیستم‌های هوش مصنوعی اغلب به مجموعه داده‌های گسترده‌ای نیاز دارند که ممکن است

برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات سئو سایت، با ما تماس بگیرید.

کلیدهای موفقیت در بهره‌برداری از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

کلید استفاده مؤثر از فناوری هوش مصنوعی، تطبیق آن با نقش شماست. صرف دانستن نحوه استفاده از هوش مصنوعی کافی نیست. شما همچنین باید بدانید که چرا از آن استفاده می‌کنید. آیا با اهداف تجاری و حرفه‌ای شما همسو است؟ آیا به شما کمک می‌کند تا به اهداف سازمانی با کارآمدی بیشتری دست پیدا کنید؟

برای استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به اهداف خود، چه تولید سرنخ (لید) باشد و چه بهبود خدمات مشتری، باید اصول اولیه را درک کنید و همچنین عمیقاً روی هوش مصنوعی تمرکز نمایید.

استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به اهداف خود

در اینجا برخی از مهارت‌های کلیدی فنی وجود دارد که باید برای بهبود صلاحیت کلی خود در زمینه فناوری هوش مصنوعی در نظر بگیرید و آن‌ها را تقویت کنید:

  • مدیریت داده‌ها
  • تحلیل داده‌ها
  • تست و آزمایش
  • شخصی‌سازی محتوا
  • اتوماسیون بازاریابی
  • تحلیل و بهبود فرآیند

توسعه این مهارت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی ممکن است برخی از ترس‌هایی را که هنگام برخورد با این فناوری احساس می‌کنید، کاهش دهد. هرچه با مدل‌ها و فناوری‌ها بیشتر آشنا شوید، برای شما کم‌خطرتر و راحت‌تر به نظر می‌رسند.

اما این فقط در مورد مهارت‌های سخت مانند برنامه‌نویسی یا بازاریابی محتوا نیست. شرکت‌ها به دنبال بازاریابانی هستند که تفکری خلاقانه و مهارت‌هایی داشته باشند که آن‌ها را راه‌حل‌محور کند.

کلارک بوید در پادکست DMI می‌گوید: «من با افراد زیادی در آژانس‌های تبلیغاتی و بخش یادگیری و توسعه در شرکت‌های بزرگ صحبت می‌کنم و آن‌ها اغلب در مورد مهارت‌های سخت صحبت می‌کنند. می‌خواهم ببینم که مردم یاد می‌گیرند چگونه کد نویسی کنند. می‌خواهم ببینم که آن‌ها این را اعمال می‌کنند و بازگشت سرمایه (ROI) دریافت می‌کنند.»

چهار حوزه مهم که باید روی آن‌ها برای مهارت‌های گسترده‌تر یا نرم در زمینه هوش مصنوعی تمرکز کنید عبارتند از:

  • تفکر استراتژیک
  • نوآوری
  • خلاقیت
  • تفکر چابک

این مهارت‌های حرفه‌ای حیاتی، کاملاً مهارت‌های دیجیتال و فنی شما را تکمیل می‌کنند، زیرا برای آینده بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی آماده می‌شوید.

نکته مهم: حتی می‌توانید از هوش مصنوعی در جستجوی شغل خود استفاده کنید تا به شما کمک کند نقش‌های مناسب را پیدا کنید و رزومه و نامه‌ درخواست خود را با هر شرح شغلی مطابقت دهید.

تحول دیجیتال مارکتینگ با استفاده از هوش مصنوعی

ما می‌دانیم که هوش مصنوعی می‌تواند دلهره‌آور باشد و درک اینکه کجا و چگونه در نقش شما قرار می‌گیرد، دشوار است. اما نباید آن را تهدیدی در نظر گرفت. هوش مصنوعی می‌تواند به یک متحد ارزشمند تبدیل شود، زیرا شما به دنبال دستیابی مؤثر به اهداف خود هستید.

از این گذشته، ابزارهای هوش مصنوعی برای رسیدگی به کارهای روزمره، قابل پیش‌بینی و با نیاز به نیروی کار زیاد عالی هستند. این امر شما را آزاد می‌کند تا روی جنبه‌های خلاقانه‌تر و استراتژیک‌تر شغل خود تمرکز کنید.

درک و تسلط بر هوش مصنوعی همچنین به شما انگیزه شخصی می‌دهد. شما مهارت‌های جدید و تجربه واقعی در فناوری تولیدی به دست خواهید آورد که رواج بیشتری پیدا می‌کند و به حوزه‌ای تبدیل می‌شود که شرکت‌ها به دنبال آن برای استخدام یا ارتقای کارکنان خود هستند.

با هوش مصنوعی، کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را به سطح بالاتری برسانیم

هوش مصنوعی یک عامل تغییر دهنده بازی برای بازاریاب‌ها است، زیرا به شخصی‌سازی، بهینه‌سازی و خودکارسازی بسیاری از فعالیت‌های کلیدی بازاریابی کمک می‌کند. دوره کوتاه تعاملی هوش مصنوعی جدید ما (با راهنماهای عملی) به شما کمک می‌کند تا اصول اولیه هوش مصنوعی را درک کنید و از ابزارهای کلیدی هوش مصنوعی برای تحقیق، توسعه محتوا، تصمیم‌گیری مبتنی بر داده و طراحی خلاقانه استفاده کنید.

ارتقا فعالیت های بازاریابی دیجیتال

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *